Gå til indhold
Kæmpe udvalg ✔️ Landets bedste vejledning på chat, mail og telefon ✔️ Gratis fragt på alle ordrer over 499 kr. ✔️
Kæmpe udvalg ✔️ Landets bedste vejledning på chat, mail og telefon ✔️ Gratis fragt på alle ordrer over 499 kr. ✔️

Reklamation

Hvis du har købt en vare, der er behæftet med fejl eller mangler, kan du reklamere med henblik på at få ombyttet varen. Såfremt varen ikke længere er på lager, kan du ombytte til en anden vare eller få dine penge retur. Vores kundeservice har godt produktkendskab og er altid klar til at hjælpe og guide. Padellife kundeservice kan kontaktes på info@padellife.dk.

Så snart du opdager at der er noget galt med dit udstyr, skal reklamationen ske inden for rimelig tid, og du bedes kontakte os hurtigst muligt. Herefter vil vi vurdere din sag ud fra produktets stand og skadens omfang og type. Undersøgelsen af produktet kan oftest ske på billeder/video, men kan i visse tilfælde kræve at vi får sendt produktet til os for nærmere undersøgelse.

Vurderingen af produktet skal fastslå om der er tale om en produktionsfejl eller slitage/fejlagtig brug. Generelt set vil en produktionsfejl vise sig tidligt efter ibrugtagelse, hvorfor det også er vigtigt at du, som kunde, reklamerer så snart problemet opstår. 

Bemærk at en reklamation ikke kan godkendes, hvis der er tale om fejlagtig brug af varen, eller hvis skaden er opstået som følge af almindeligt slid. Padel er en fysisk krævende sport, hvor banens geometri er i spil og udstyr som bat og sko slides kontinuerligt. Det er individuelt, hvor hurtigt udstyret bliver slidt, men nedenfor har vi samlet nogle generelle retningslinjer vedrørende slid og holdbarhed på padelbat. 

Hvor længe kan jeg forvente, at mit padelbat holder? 

Det er meget individuelt, hvor længe et padelbat holder. Det afhænger blandt andet af følgende faktorer:

  • Hvor ofte du spiller
  • Battets kvalitet
  • Hvordan du opbevarer det (det har ikke godt af hverken for høje eller for lave temperaturer)
  • Hvordan du behandler det

Ved spil 2 gange om ugen holder et padelbat i god kvalitet i ca. 9-12 måneder. Spiller du 4 gange om ugen, holder det i ca. 6 måneder. 

Bat i lavere kvalitet har ofte en kortere holdbarhed. 

Mit bat har fået en skade. Hvad kan jeg gøre?

Er skaden opstået ved kontakt med banen herunder glas, gitter, underlag, netstolpe eller med en anden spillers bat, sko eller krop er der ikke tale om en produktionsfejl. Det samme gælder ved almindeligt slid.

Bemærk at skader opstået uden for battets slagfelt, som f.eks. på kanten af rammen, ofte vil være forårsaget af kontakt med en anden hård overflade og derfor oftest ikke vil være reklamationsberettiget. Tydelige slagmærker og battets generelle stand har også indflydelse vurderingen af om der er tale om en produktionsfejl.

I visse tvivlstilfælde kan vi tage producenten med på råd for at vurdere skader/brud. Vi har et tæt samarbejde med vores leverandører og vi forsøger altid at finde en fair løsning for dig som kunde.

OBS: For at give de bedst mulige forudsætninger for at vurdere en reklamation er det vigtigt, at fejlen eller manglen IKKE er forsøgt udbedret eller repareret uden at vi som forhandler er taget med på råd først. Generelt accepteres reparationer ikke i garantisager, da forudsætningen for at kunne få godkendt en reklamation handler om at kunne påvise, at der er tale om et fejlproduceret produkt.

Eksempler på reparationer, hvor reklamationssagen kan afvises omfatter blandt andre:

  • Sko forsøgt repareret
  • Tasker eller tøj forsøgt syet
  • Reparation af brud i padelbattets carbon/glasfiber ramme/slagflade
  • Afmontering af bundprop/sikkerhedsstrop på padelbat

Undlad brug af et produkt, som du har reklameret over

Reklamation skal ske så snart fejlen/manglen opdages, og man bør ikke anvende produktet til videre spil, da dette kan forværre fejlen og gøre det sværere at bevise, at der er tale om en produktionsfejl. Så snart vi har oprettet en reklamationssag, må produktet som udgangspunkt ikke anvendes til spil, da reklamationen vurderes på baggrund af produktets stand ved indlevering/indsendelse. Hvis standen på produktet er forværret siden indlevering/indsendelse gælder vurderingen af reklamationen ikke længere og kan betyde at reklamationen ikke går igennem.

Sådan gør du, hvis du har en reklamation

Step 1

Tag billeder af produktet fra alle relevante vinkler. Dvs. front, bag, toppen og siden af rammen af battet, samt close ups af fejlen.

 

Angiv dit ordrenummer, fulde navn, email og telefonnr., og send det til info@padellife.dk. Skriv “Reklamation + dit ordrenr.” i emnefeltet.

Beskriv herefter i mailen hvad der reklameres over, samt hvordan problemet er opstået.

Behold produktet der reklameres over, da vi i de fleste tilfælde skal have produktet retur i forbindelse med ombytning.

Step 2 

Vi bestræber os på at behandle din reklamation så hurtigt som muligt og det sker ofte indenfor en uge. I visse tilfælde kan vi tage en produktekspert fra producenten med på råd, hvilket kan forlænge behandlingstiden lidt. Produkteksperten hjælper med vurderingen af om der er tale om en fejl på produktet.

I de fleste tilfælde skal vi have produktet sendt retur i forbindelse med ombytning. Derfor er det vigtigt at du beholder og ikke skader produktet yderligere mens reklamationen behandles. Ud fra billederne/video giver vi en indikation på om produktet kan ombyttes til et nyt. Vær opmærksom på at reklamationen først endeligt er godkendt når vi modtager produktet og konstaterer at alt stemmer overens med de billeder vi har behandlet ud fra. Hvis et padelbat eksempelvis er i dårligere stand end på billederne det er behandlet ud fra, så kan reklamationen afvises og evt. forsendelsesomkostninger tilfalder kunden.

Du kan få en gratis returlabel fra vores returportal her. Vi betaler fragten i forbindelse med indsendelse af en reklamation.

Du kan også kigge forbi vores fysiske forretning på ovenstående adresse og aflevere produktet til reklamationen. Vi låner dig gerne et bat mens du venter på en afklaring.

Godkendt reklamation

Hvis din reklamation godkendes, afsendes en ny vare inden for rimelig tid efter dialogen med dig. Såfremt varen ikke er på lager, tilbyder vi en lignende vare, hvor der tages højde for en evt. prisdifference. Alternativt kan du få pengene retur.

-- subify Snippet Start -->